Thursday, April 9, 2009

MiMpI @ ReAliTi

masa i dok skodeng2 blog td…i tebaca laaa comment seorg peng-komen…comment nye berbunyi begini…


“ Bile kite cuba mahu melupakan seseorg tiba2 dia muncul dlm mimpi kita itu bermakna kita sudah bersedia utk melupakan dia...”



erm..yeker? btol ker? bkn ker bile kite termimpikn sum1 wlpn sbnrnye n hakikatnye kite x te pk pn pasal dia, itu maknanye dia teringt kat kite?

entahlaa..ni cuma teori i jelaa yer…i sndr pn xtau sama ada teori ni sahih atau tidak…

yg sbnrnye mimpi ni cuma mainan tdo jer…tp kalau kite teringt atau terlalu memikirkn sgt tentang seseorg, tak mustahil kite akn mimpikn org tu…

tp xmustahil jgk ape yg kite mimpikn mgkn satu ari nnt akn jd kenyataan…sbb i sndr penah alami mimpi camtu…wlpn ape yg belaku sbnrnye xdelaa sejibik cam ape yg i mimpi tp jln ceritanye tetap sama…n i msh ingt lg mimpi i tu sehinggalah ke hari ini…

ape2 pn jgn laa telalu memikirkn sgt tntg mimpi yg kite alami…seharusnye waktu tdo adalah waktu utk kite merehatkn minda…jgn terlalu byk berfikir sblm tdo…nnt susah lak nk tdo…pastu xleh tdo…pastu mst pk yg bukan2..dh pk yg bukan2, bile telelap mst mimpi pn yg bukan2 laa kn…


sekian. terima kaseh...

note: i slalu pk mcm2 mende sblm tdo...pk benda2 yg bkn2 yg xptt i pk...tp tu dolu2 laa...skrg dh xde dh...

5 comments:

arres™ said...

kalo kiter mimpi pasal seseorang tue maknanyer kiter dh bersedia nk lupekan die?


huhuhuh~

mane teori tue?
aku rase sbb terpk lebih sbb tue kiter dok termimpi pasal die...


ikut individu kot...

qishie said...

aku susah nak mimpi la kalau tido..

huhuhu

ieNn ZaZa said...

arres

aku xtau mn dtg teori tu..tp secara teorinye kalu asik sgt ingt kt org memg ler temimpi kn org tu



qishie

ke ko xtdo pn mimpi..bahaya tu..

ciK LyndaWawa igUana said...

ish...macam tujukan pd kite je...

ieNn ZaZa said...

wawa

xdelaa wawa...