Thursday, March 12, 2009

PeMbEri & PeNeRiMa


arini i g koje awl skit…sbbnye nk p isi minyak kete…cam biasa la i p Petronas yg kat2 ngn tmpt koje i..senang skit…smp2 kt petrol stesen tu i tenmpk lak seseorg..ni 2nd time i nmpk org tu…i beri gelaran kepada insan itu sbg Si Penerima…Si Penerima ni seperti sedang menanti seseorg tuk memberinya sesuatu….insan yg sorg lagi ni i beri gelaran Si Pemberi…selepas Si Pemberi menghulurkn sesuata kepada Si Penerima, Si Penerima itu pn belalu pergi…tp sblm Si Penerima bejalan ke tmpt lain, Si Pemberi smpt meninggalkn pesan kepada Si Penerima…pesanan nye seperti berikot…

“ Guna duit tu tok beli mknn, jgn beli benda lain…”

erm…pd i laa..xkesah laa ape pn pesanan Si Pemberi kepada Si Penerima tu…yg pastinye i kagum laa dgn Si Pemberi tu..ramai lg insan2 lain yg ade kt Petrol stesen tu yg leh jd Pemberi jgk...tp i cuma nmpk dia sj yg sudi jd ”Si Pemberi”...yg pntg dia ikhlas ngn pemberian dia tu…erm..i rs laa..mst dia ikhlas kn..kot2..hehehe..

Bile i lihat kejadian pg td, tetiba i teringat kesah yg agk serupa dgn kejadian tersebut...kejadian ni belaku pd i n kwn i..actually last Friday i n kwn i nk p swimmg..sesmpnye kami kt Dewan MPSJ tu, tenampak lak notis pemberitahuan…kt notis tu tulis....


" KOLAM DITUTUP SEMENTARA TUK KERJA2 PEMBERSIHAN"

keciwa gile kitorg...sbbnye kitorg dh kt sebulan x g swimmg...tup2 bile excited gile nk p, kolam lak tutup...stress btol…dh stress camtu kitorg pn decide nk p minum...kebetulan kwn i pn xmkn lg, dh alang2 tu leh p mkn skali kn...tgh mkn2 smbl borak2...tetiba dtg laa seorg insan yg boleh i gelarankn dia sbg Si Penerima…i pn ngn kwn i memberi laa ape yg ptt kn…tp pas je Si Penerima tu belalu pergi kwn i tak lepas pandang Si Penerima tu, dok asik tgk je Si Penerima tu…tetiba kwn i ckp kt i…

”Cuba ko tgk org tu. Pakai tongkat tp dia jln ok jer..kaki dia ok je….”

i pn toleh la kebelakang tgk Si Penerima tu...erm...memg pn…nmpk tongkat tu hanya sbg syarat tuk wat org ramai rs simpati pd dia….pd i laa…xkesah ape pn niat Si Penerima tu...yg pntg kite memberi dgn ikhlas…cuma i tepk gk..adekah layak org sprt itu mendapat simpati…erm..fikir2 kn laa yeak…


8 comments:

apisz said...

suke jadi penerima je..tak suke jadi pemberi..boleh? muahahhahaha

ciK LyndaWawa igUana said...

sy selalu menjadi penerima jugak..
jrg jd pemberi...
sebab sy lum keja..
adei...
lmbt lg bleh mkn duit sendiri nie...

SiMply NaD'Honey said...

hhehehe....blur kejap time membacer tp akhirnyer phm kot hehehe...saper penerima gan pemberi tu?mak gan anak ek?hehehehe

apisz said...

lelaki pemberi..perempuan penerima..lalallalalla

ieNn ZaZa said...

adekah i telah membuat kn anda sekalian confuse?

hahaha...

ieNn ZaZa said...

apisz

ikot suka laa nk jd ape yer..huhu..


cik Wawa

biasa le tu..lom keje memg slalu jd penerima..tp sbnrnye lum keje pn leh jd pemebri gk..hehe..


Cik Honey

oopss..silap nad..
Pemberi--org yg memberiduit Penerima--org yg terima duit dr org ramai,merangakp pemintak sedekah..huhu..


apisz

lelaki penerima
lelaki gk pemberi

apisz said...

lelaki penerima? makssudnya?

ieNn ZaZa said...

phm ke x sbnrnye N3 ni cite psl ape?